Ciekawy tytuł artykułu przyciągający uwagę jest bardzo ważny jeżeli Chcesz osiągnąć sukces tworząc nowy wpis.
Stworzenie idealnego tytułu jest jedną z najtrudniejszych elementów pisania.
Sam często przed ostateczną publikacją zmieniam kilkukrotnie tytuł. Nie dla tego, że chce, ale dlatego, że podczas pisania dochodzę do wniosku, że moje treści będzie łatwiej znaleźć wpisując inne zapytanie w wyszukiwarce.
Aby ułatwić Ci tą ciężką pracę przygotowałem 5 wskazówek i ciekawe przykłady.
Pamiętaj, że praktyka jest najważniejsza i im więcej napiszesz treści. Tym lepsze będziesz posiadał pióro. Ciekawe i przekonujące artykuły na bloga, stworzysz szybko i sprawnie bez większego wysiłku.
Przede wszystkim tytuł artykułu przyciągający uwagę musi być prosty do zrozumienia i jak najbardziej przejrzysty. Za jego pomocą masz zachęcić czytelnika do przeczytania całego artykułu.
Najlepsze wyniki uzyskuje się dzięki tytułom w formie pytania, zawierające liczę lub wskazujące na rozwiązanie danego problemu.
Jak myślisz czy długość artykułu ma znaczenie na pozycję w wyszukiwarce?
Tytuł artykułu napisany w formie pytania to najczęściej stosowany rodzaj. W ten sposób informujesz czytelnika, że w treści publikacji znajdzie odpowiedź na pytanie, które wpisał w wyszukiwarce.
Jednocześnie najwięcej zapytań wysłanych do przeglądarek jest także w formie pytania.
Czytelnik szuka rozwiązania problemu i nie widząc o co zapytać po prostu w Google wpisuje pytanie.
Są to pytania rozpoczynające się na: jak, kiedy, czemu, dlaczego. Jestem pewny, że ty też nie raz szukałeś odpowiedzi w ten sposób:
Korzystając z liczb, dajesz jasno do zrozumienia o czym jest Twój artykuł. Liczba przypisana jest do konkretnej porady.
Tytuły zawierające liczbę można tworzyć na różne sposoby i kombinacje dodając również: 2 przykłady, 3 książki, 4 gry, 5 osób, 6 pomocnych, 7 pomysłów, 8 basenów z tym ostatnim to chyba przesadziłem. Ale czy na pewno?
Superlatyw to przymiotnik w stopniu najwyższym: najlepszy, najpiękniejszy, najgorszy itp.
Jestem ciekawy czy zwróciłeś uwagę na negatywny superlatyw. Używając negatywnych słów w tytule artykułu od razu zwracasz uwagę na swój wpis, negatywne określenie zaskakuje bo jest najrzadziej stosowane.
Ta forma pozwala opracować tytuł artykułu przyciągający uwagę znacznej grupy czytelników. Używając form grzecznościowych lub zaimków osobowych., trafiasz w podświadomość użytkownika. Czytelnik odnosi wrażenie, że artykuł, który zaraz przeczyta został napisany z myślą o nim lub jego problemie. Używaj zwrotów: Ci, Tobie, dla Ciebie it.
To bardzo dobry sposób na zwrócenie uwagi czytelnika, tytuł artykułu podkreśla Twój profesjonalizm i wiedzę. Jednocześnie dostaje jasną informacje o sposobie przekazywanych treści. Najwięcej zapytań w tej formie posiada słowo: przykłady, poradnik, krok po kroku.
Czwarty przykład to takie małe combo. Napisany w ten sposób tytuł łatwiej uzyska wysoki ranking w wyszukiwarce.
Musisz wiedzieć że: Prawidłowy tytuł artykułu powinien mieć maksymalnie 60 znaków razem ze spacjami. Ta długość nagłówka pojawia się w wynikach wyszukiwania. Dlatego najważniejsze słowa kluczowe muszą pojawić się nie później niż wspomniane przez mnie 60 znaków. Z drugiej strony możemy opracować dłuższy nagłówek, który może zachęcić do przeczytania publikacji osoby przeglądające twojego bloga.
Artykuły mające dobrze rozwiniętą strukturę nagłówków głównych H2, H3, H4 osiągają lepsze wyniki w wyszukiwarce. Zasada jest taka, nagłówek H1 to tytuł artykuł. Nagłówek H2 jest równie ważny przy pozycjonowaniu. Powinien posiadać główne słowa kluczowe, ale nie przepisuj go kropla w kroplę. Analogicznie nagłówek H3 może pojawić się kilka razy i powinien być bogaty w słowa z długiego ogona. I tak dalej.
Nagłówki pomagają również zapanować nad wyglądem artykułu. Poprawia to czytelność i ułatwia nawigację przy bardzo obszernych publikacjach.
Nie instalując żadnego programu, ani aplikacji możesz w kilka sekund sprawdzić jak wygląda tytuł artykułu przyciągający uwagę u konkurencji.
Przykład: Po prostu wchodzę na stronę wyszukiwarki Google i wpisuję pytanie. Już wcześniej postanowiłem, że moja nowa publikacja będzie dotyczyć programu Canva, a dokładnie podobnych jej.
Moje zapytanie: alternatywne programy canva.
Przykłady nagłówków kilku pierwszych pozycji:
Zrobimy szybką analizę: przypatrz się jak zostały wykorzystane słowa kluczowe. Trzy z 5 zawierają tytułów mają liczby. Jednocześnie użyli superlatyw. Pozycja 5 wyróżnia się z tego tłumu. Aha i nie kopiuj dosłownie jakiegoś tytułu to nie przyniesie żadnych pozytywnych skutków.
Podobne pytania od google pokarze Ci najczęściej zadawane pytanie tematycznie najbardziej zbliżone do hasła wpisanego w wyszukiwarkę.
Standardowo wyszukiwarka pokazuje 2-3 podobne pytania. Żeby dostać więcej propozycji rozwiń jedno z pytań strzałką, następnie je schowaj. A pod spodem pojawią Ci się kolejne podobne pytania.
Najpopularniejszym i najczęściej używanym programem do analizy słów kluczowych jest Planer słów kluczowych. Darmowe narzędzie od Google pozwala analizować słowa kluczowe na dwa sposoby.
Poznaj nowe słowa kluczowe
Zobacz propozycje słów kluczowych, które pomogą Ci docierać do użytkowników zainteresowanych Twoim produktem lub Twoją usługą.
Do analizy posłużyłem się zwrotami: program canva oraz alternatywy canva. Jak widać na załączonym obrazku wyświetlają się ciekawe bardziej rozszerzone podpowiedzi. W tej tabeli nie zobaczysz statystyk alternatywy canva bo była to ostatnia pozycja w tabeli z prawie 0 średnią liczbą wyszukiwań.
To bardzo ciekawa informacja z jednej strony nie warto używać alternatywy canva bo jest minimalne zainteresowanie, ale warto ją zapamiętać i sprawdzać trendy.
Możemy zobaczyć także, zmianę wyszukiwań w okresie 3 miesięcy, rok do roku, bardzo przydatna kolumna konkurencja oraz poznamy ceny reklamy proponowanych słów kluczowych.
Poznaj liczbę wyszukiwań i prognozy
Uzyskaj informacje o liczbie wyszukiwań i innych danych historycznych, a także prognozy dotyczące skuteczności.
Działa na tej samej zasadzie ale pokazuje statystyki w inny sposób.
Bardzo ciekawy portalem jest AnswerThePublic umożliwiający analizę słów kluczowych. Aplikacja przedstawi również diagramy kołowe, a w nich najczęściej zadawane pytania pasujące do analizowanej frazy. W ten też sposób automatycznie wygenerujesz prawie cały tytuł artykułu, albo znajdziesz pokrewny temat o którym warto napisać.
Tak jak pisałem na samym początku stworzenie chwytliwego tytułu artykułu czy nagłówka głównego nie jest łatwe. Żeby osiągnąć sukces należy poświęcić czas i znać zasady, techniki oraz przydatne narzędzia. Wykorzystując te elementy mamy zwiększamy swoje szanse na to by opracować ciekawy tytuł, który osiągnie wysoką pozycję w wyszukiwarce i jednocześnie przyciągnie czytelnika.
Tytuł artykułu to jeden ze składników wpływający na pozycjonowanie. Poznałeś zaledwie 1 z 10 czynników wpływających na pozycję strony w wyszukiwarce. Stworzyłem poradnik Jak pisać bloga pod Seo w którym dokładnie tłumaczę jak korzystać z pozostałych 9.
Mam nadzieję, że dzięki mnie Twoja praca będzie łatwiejsza. Zawsze jestem do usług jeśli coś jest nie jasne. Napisz komentarz, a przedyskutujemy problem.
FAQ
Twoja ocena jest dla nas bardzo ważna!
Ocena