Ilekroć mówię o optymalizacji pod kątem wyszukiwarek widzisz następujące słowa noindex, doindex, linki nofollow i dofollow, meta roboty i tak dalej. Teraz wyjaśnię znaczenie słów Nofollow i Dofollow. Artykuł polecam szczególnie osobą uczących się optymalizacji. Jeż nadal nie masz jasności co do nofollow lub dofollow zapraszam do wyczerpującej lektóry.

Czy linki dofollow i nofollow wpływają na trust rank strony? Odpowiem za chwilę. Na początku przyda się trochę podstawowej wiedzy o optymalizacji strony.

linki-nofollow-dofollow-pozycjonowanie

Linki nofollow nie pozwalają robotom wyszukiwarek na podążanie za linkiem. Oznacza to, że link prowadzący do Ciebie posiadający atrybut nofollow, nie przekazuje mocy. Użytkownik klikając w link, nie wie, z jakim rodzajem atrybutu ma do czynienia i z jego punktu widzenia jest to zupełnie bez znaczenia. Jakiś czas temu Google poinformowało, że nie bierze pod uwagę atrybutów linków nofollow, mimo to wartość linków posiadających w kodzie atrybut nofollow jest mała. Praktyczne jest stosowanie nofollow w url'ach, które mają nie przekazywać mocy do prowadzącej strony.

Przykład linku nofollow

jak-wyglada-link-nofollow-url

Linki dofollow pozwalają wszystkim wyszukiwarkom docierać do naszej witryny. Taki link zwrotny przekazuje PageRank stronie do której prowadzi odnośnik. Atrybutu linków dofollow używam wyłącznie przy umieszczaniu odnośnika prowadzącego do wartościowej strony. Wartościowy link ma słowo kluczowe zawarte w anchor tekst. Po polsku kotwica czy wspomniany anchor tekst zazwyczaj na stronie ma inny kolor i jest podkreślony.

Przykład linku dofollow

jak-wyglada-link-dofollow-url

Pewnie zauważyłeś, że brakuje rel="dofollow". To nie błąd, domyślnie wszystkie hiperłącza są linkami dofollow.

Jestem pewny, że teraz z łatwością wskażesz różnice między linkiem nofollow, a linkiem dofollow.

Co to jest trust rank?

Kilka lat temu strony które pojawiały się jako pierwsze w wynikach wyszukiwania miały wysoki Page Rank. Algorytm ten jakość strony internetowej. Z czasem Page Rank nie radził sobie z narastającym spamem, wiec zaczęto szukać nowego algorytmu. Tak powstał Trust Rank, który zdołał oddzielić wartościowe strony od spamu.

Czy trust rank wpływa na pozycjonowanie?

Google jasno mówi o tym, że algorytm Trust Rank nie ma wpływu na pozycjonowanie.

Warto jednak zwrócić uwagę na jedną ważną kwestię. W pozycjonowaniu stron dużą uwagę poświęca się optymalizacji treści oraz dba się o to by linki prowadzące do strony pochodziły z wartościowych stron.

Jak wcześniej wspomniałem algorytm TR nie wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce. Ale przemyślane pozycjonowanie wpływa na treść i linki, czyli na to co sprawdza Trust Rank. Kontynuując blog wysoko oceniany przez TR na pewno ma dobrze napisaną treść i przemyślane linkowanie. Tym samym taka strona z czasem powinna pojawić się wysoko w SERP-ach.

Czy atrybut dofollow lub nofollow wpływa na pozycjonowanie i Trust Rank?

trust-rank-wplywa-na-pozycjonowanie-strony

Odpowiedź na nurtujące nas pytanie, czy linki nofollow i dofollow wpływają na trust rank jest krótka.

Tak, dzięki mocnym linkom do follow nasz strona będzie lepiej oceniana przez algorytm Trust Runk.

Czy wiesz co to jest anchor tekst i jakie korzyści wynikają z poprawnej optymalizacji etykiety linków przychodzących, a także linków wewnętrznych?

Daj mi znać, jeśli masz więcej pytań dotyczących nofollow, dofollow lub trust rank?

Koniecznie oceń wpis! Uwagi napisz w komentarzu.

Categorized in:

Podstawy, Tutoriale,