Wiesz jak stworzyć przyciągający uwagę tytuł artykułu i zdajesz sobie sprawę jak pisać angażujące newsy. Rozumiesz, że duża liczba słów w poście nie oznacza jednocześnie wysokich wyników. Najważniejszym wyznacznikiem jest jakość, ale nawet osiągając wysoki poziom pisarski nie osiągniesz wysokich pozycji w wyszukiwarkach. To najwyższy czas na to, żeby poznać sposoby optymalizacji strony i dowiedzieć się jak pisać bloga pod Seo.

Optymalizacja artykułów to sztuka. Każdy bloger może pisać artykuły pod kontem Seo, ale potrzebuje praktyki i wiedzy, dzięki której jego kariera pisarska osiągnie wyższy poziom.

Jak pisać bloga zgodnie z zasadami SEO

Tu i teraz podzielę się z Tobą 10 wskazówkami i uświadomię Ci jak pisać bloga pod Seo. Nauczysz się optymalizować treść pod kątem wyszukiwarki i dzięki temu osiągniesz wysoką pozycję w rankingach.

Każdy post jest jak odczytywany przez roboty jak oddzielna strona internetowa. Wszystkie wpisy możesz optymalizować za pomocą określonych słów kluczowych różniących się od siebie.

Na podstawie swojej wiedzy Seo i optymalizacji musisz opracować listę kontrolną do której będziesz zaglądał pisząc nowe artykuły. To najbardziej czasochłonny etap, ale posiadając taką listę masz całkowitą kontrolę nad tym jak powinna wyglądać zoptymalizowana strona. Lista kontrolna Seo zawiera narzędzia, techniki, wskazówki i wszystkie zagadnienia, niezbędne przy optymalizacji strony. Jeżeli chcesz pisać bloga pod Seo nie możesz ominąć żadnego kroku!

Krok 1 - Przeprowadź analizę i badania

Jeżeli chcesz pisać profesjonalnego bloga pod Seo nie możesz już strzelać w ciemno mając nadzieję, że Twoja strona osiągnie wysoki wynik. Optymalizacja strony to nie loteria.

Na tym etapie ustal kilka rzeczy:

  • Słowa kluczowe,
  • Długość artykułu,
  • Rodzaj artykułu,
  • Przeanalizuj istniejące artykuły konkurencji,
  • Jakie pytania mogą zadać użytkownicy.

Krok 2 – Rodzaj treści

Intencja wyszukiwania słów kluczowych.

Mając już wybrane słowo kluczowe wpisz je do wyszukiwarki Google i zobacz jakie artykuły są najwyżej oceniane. W ten sposób określisz jaki rodzaj wpisu powinieneś redagować.

analiza-konkurencji-w-google

Pierwszym wynikiem jest lista 3 najlepszych pluginów Seo. 2 strona w rankingu w żaden sposób nie promuje jakiejkolwiek wtyczki, a uświadamia nam rodzaje wtyczek SEO. Kolejne pozycje to już listy wraz z opisami. Zauważ, że nie wszystkie mają liczbę w tytule artykułu.

Zobacz:  5 sposobów na bezpłatny research słów kluczowych

W oczy rzuca się pewien wzorzec, listy wtyczek zdobywają wysokie pozycje. Mimo to drugie miejsce naprawdę mnie zaskoczyło. Potwierdza to moją teorie, że dobrze zoptymalizowana treść, wysokiej jakości potrafi wbić się w Google i być całkiem innym konkurencyjnym artykułem niż wszystkie dookoła.

Krok 3 - Znajdź idealną długość artykułu

Jestem pewien, że ten artykuł nie jest pierwszy o optymalizacji, który ostatnio przeczytałeś. Pragniesz znaleźć odpowiedź na pytanie Jak pisać bloga pod Seo, dlatego aktywnie przeszukujesz strony. Bardzo prawdopodobne, że od mnie pierwszego usłyszysz, że długość artykułu nie gwarantuje wysokich pozycji w SERP. Oczywiście ilość słów użytych we wpisie ma ogromne znaczenie, ale pisanie i lanie wody tylko po to żeby nabijać nic nie znaczące słowa może przynieść więcej szkody niż pożytku podczas optymalizacji.

Typ PostaFormatSugerowana ilość
słów
Artykuły prasoweWedług The Guardian artykuły prasowe lub publikacje informacyjne powinny mieć około 400-700 słów. Dziennikarze przekazują informację w jasny i prosty sposób. Taka sama zasada obowiązuje, gdy chcesz opisać jakiś nowy produkt. Twój post powinien być zwięzły i zawierać wyłącznie szczegółowe informacje.400 - 700 słów
OgłoszeniaTo najkrótsza forma publikacji. Przeznaczona głównie dla ogłoszeń lub zwięzłych komentarzy autora na jakiś temat.400 - 600 słów
WiadomościOd 600 do 1000 słów to optymalna ilość dla postów na stronach informacyjnych i edukacyjnych.600 - 1000 słów
Treści B2BTreści o charakterze B2B mają różną długość. Wpisy te są uważane za najbardziej wiarygodne. Zaufane treści przekazują informacje najprościej jak się da przedstawiając jednocześnie rozwiązanie danego problemu.500 - 1000 słów
Wpisy informacyjne na bloguArtykuły informacyjnie to idealne narzędzie do budowania autorytetu w wyszukiwarkach. Używane podczas przemyślanych strategii SEO koncentrujących się na niektórych słowach kluczowych z długim ogonem.1000 - 1500 słów
Poradniki i posty odpowiadające na pytanie Jak ... ?Ta długość jest idealna do postów szczegółowo opisujących problem oraz jego rozwiązanie. Do przekazywania włąsnego zdania na pewien temat oraz budowania autorytetu w przeglądarkach.1500 - 2500 słów
Artykuły demonstracyjneArtykuły demonstracyjne powinny być zwięzłe i przedstawiające rozwiązanie problemu w krótkim czasie. Artykuły demonstracyjne posiadają dużo treści multimedialnych. Klipy wideo oraz obrazy powinny być dodatkiem pomagającym osiągnąć rozwiązanie.500 - 1000 słów
Artykuły filarowe Posty filarowe na blogu są najważniejszym elementem. Takie artykuły dostarczają najwięcej ruchu na stronę. Czytelnik chętnie dzieli się takim artykułem w mediach społecznościowych.3000+ słów

Do określania długości posta można wykorzystać płatne narzędzia. Jest także darmowy sposób, który pochłonie trochę Twojego cennego czasu. Wpisz do wyszukiwarki wybrane przez Ciebie słowo kluczowe i otwórz pierwsze 5 stron. Skopiuj cały artykuł ze strony 1 i wklej go w darmowy licznik słów.

darmowy-licznik-slow-i-znakow

W prawym dolnym roku kliknij Policz i gotowe. Postępuj analogicznie z każdym artykułem konkurencji w ten sposób określisz jakiej długości są te treści. Ten licznik słów pozwala zobaczyć także liczbę najczęściej używanych słów.

jak-sprawdzic-ilosc-slow-w-artykule

Optymalizacja strony - tworzenie konceptu i struktury artykułu.

Przeanalizowałeś zebrane dane i teraz jesteś gotowy na stworzenie konceptu Twojej publikacji.

Zobacz:  Rank Math SEO: Najlepsza Wtyczka SEO WordPress w 2024

Otwórz 10 najlepszych wyników dla wybranego słowa kluczowego.

Przygotowani dostają 5, a nieprzygotowani ostatnie miejsca w Google

Wiem, że to dużo i kolejny raz poświęcasz swój czas, ale Twoim celem jest zajęcie 1. miejsca w wyszukiwarce. Wykonujesz swojego rodzaju pracę domową jak w szkole. Przygotowany dostałbyś 5, a roboty wyszukiwarki wynagrodzą Ci to wysoką pozycją w rankingu.

Przyjrzyj się jakie nagłówki użyto w postach konkurencji, jak długie są akapity, ile obrazków dodano do treści. Czy artykuły w 100% omówiły temat itp.

Krok 4 – Podobne pytania

Wyszukaj słowo kluczowe w wyszukiwarce Google, na pierwszej stronie wyświetli się sekcja o nazwie „Podobne pytania”.

Wybierz pytania, które mają wspólne cechy i odpowiadają kontekstowi Twojego artykułu i swoimi słowami odpowiedź na nie we wpisie. Rozwijając i zamykając odpowiedź wyszukiwarka automatycznie doda kilka pytań o podobnej tematyce. W ten sposób dowiesz się na jakie pytania warto odpowiedzieć tworząc artykuł.

podobne-pytania-jak-pisac-bloga-pod-seo

Jest to prosty lecz bardzo sprytny sposób pomagający w optymalizacji. Odpowiadając na pytania często zadawane przez użytkowników nasycisz swój artykuł wysokiej jakości contentem.

Jak pisać artykuły pod seo - praktyczne przykłady

Jeśli jakiś konkretny krok nie ma dla Ciebie sensu, napisz komentarz.

1. Tytuł artykułu i tytuł meta

Musisz wiedzieć co to jest tytuł artykułu i tytuł meta.

Tytuł artykułu: jest to tekst, który czytelnik widzi na Twojej witrynie.

Meta tytuł: jest to tekst, który wyszukiwarki pokazują w wynikach wyszukiwania.

Jeśli nie podałeś tytułu meta w ustawieniach SEO strony, to nagłówek Twojego artykułu będzie traktowany jako tytuł meta.

Bardzo ważne, żeby tytuł meta zawierał słowa kluczowe.

Wskazówka: Tytuły wpisu nie może przekraczać 66 znaków.

2. Meta opis wpisu

Każda wtyczka SEO WordPress umożliwia dodawanie meta opisów posta. Opisy te odgrywają główną rolę w rankingu wyszukiwarek.

Zobacz:  SEO w 2024. Pozycjonowanie i optymalizacja stron co raz trudniejsze

Pomyśl o opisie meta jako o kopii sprzedażowej dla swojego posta na blogu:

W 156 znakach musisz dodać słowa kluczowe i stworzyć opis, który będzie wystarczająco kuszący, aby użytkownicy mogli go kliknąć.
Jeśli w przeszłości nie dodawałeś meta opisów, powinieneś zacząć to robić natychmiast. Pamiętaj, aby dodać główne słowo kluczowe w meta opisie i kierować się intencjami.

tytul-meta-opis-wtyczka-rank-math

Opisy meta są bardzo ważne w optymalizacji. Sprawdź czy wszystkie posty na Twoim blogu mają meta opisy. Jeżeli gdzieś go brakuje obowiązkowo uzupełnij wpis opisem meta.

Optymalizując potencjalnie zwiększasz ruch Twojej witryny.

Google postrzega każdy post na blogu jako inną stronę internetową, dzięki czemu możesz optymalizować każdy post pod kątem innych słów kluczowych.

Opisy meta postów to znakomite miejsce do umieszczania słów kluczowych.

3. Atrybut Alt obrazka

atrybut-alt-obrazka

Google nie potrafi czytać obrazków. Jeszcze.

Za pomocą tekstu Google dowiaduje się co przedstawia obrazek. Musisz używać prawidłowych nazw obrazów umieszczanych we wpisach.

Najczęstszym błędem przy optymalizacji zdjęć jest przesyłanie obrazów pod nazwami typu: zdjecie001. jpg. To ogromny błąd! Nazwa powinna być dopasowana do tego co przedstawia obraz.

Zawsze dodawaj tekst alternatywny podczas uploadowania nowych obrazów i pamiętaj, że tekst ten powinien być inny niż tytuł.

Jeśli często zdarza Ci się dodawać obrazki bez atrybutów ALT polecam zainstalować darmową wtyczkę Rank Math Seo. Wtyczka posiada funkcję Obrazek Seo, która automatycznie doda brakujące atrybuty Alt do obrazków.

obrazek-seo-funkcja-rank-math

4. Linkowanie wewnętrzne i znaczenie anchor tekst

Pisząc nowy post, zawsze umieść w nim link do starych postów pasujących tematycznie. Dzięki temu czytelnik zostanie dłużej na Twojej stronie.

Przemyślane linkowanie wewnętrzne na stronie pozwala zmniejszysz współczynnik odrzuceń. Jest to bardzo ważny czynnik wpływający na pozycję w wyszukiwarkach.

Nigdy, ale to nigdy nie dodawaj linków z kotwicą typu: więcej informacji znajdziesz lub zobacz ten wpis. Anchor tekst inaczej tekst linku powinien zawierać słowa kluczowe odpowiednie dla artykułu do, którego prowadzi.

5. Ogranicz występowanie Stop Words

Znalazłem wiele publikacji w którym można przeczytać, że słowa stop words są ignorowane przez wyszukiwarki podczas analizowania treści. Jednocześnie przeczytałem dużą liczbę, artykułów w których specjaliści Seo informują o pozytywnym wpływie stop words w treści po wprowadzeniu algorytmu Koliber.

6. Stosuj nagłówki H1, H2, H3 ...

Odpowiednie używanie nagłówków H1, H2 i H3 itd. to jeden z najważniejszych aspektów Seo i optymalizacji.
Domyślnie w każdym motywie zoptymalizowanym pod kątem SEO tytuł posta ma przypisany nagłówek H1. Tak więc Twój następny nagłówek powinien być H2 i kolejno H3. Zaczynając nową myśl we wpisie możesz rozpocząć ponownie od nagłówka H2. Przyjęło się, że nagłówek H1 jest najwyższego rzędu i używamy go tylko raz.

Nagłówki h1 - h6 wpływają na pozycję w wyszukiwarce. Warto więc wiedzieć jak optymalizacja nagłówka H1 i przestrzeganie hierarchii podtytułów pozytywnie oddziałuje na Seo strony.

Podsumowanie, wskazówki i przykłady bloga pisanego pod Seo

  • obowiązkowo przeprowadź badanie i analizę słów kluczowych,
  • wybierz odpowiedni format pasujący do tematu,
  • określ najlepszą i jednocześnie optymalną długość artykułu,
  • podejrzyj publikacje konkurencji,
  • zwróć uwagę na sekcję podobne pytania,
  • zadbaj o optymalizację tytułu, opisu oraz treści artykułu,
  • nie zapomnij dodać atrybutów Alt w obrazkach,
  • stosuj linkowanie wewnętrzne,
  • ogranicz stop words,
  • wykorzystaj nagłówki h1, h2,h3.

Za pocą powyższych wskazówek zawartych w tym artykule pokazuje Ci jak należy pisać bloga pod Seo zawierającego bogate treści i wysokiej jakości artykuły. Jeśli masz jakieś pytania lub sugestię z chęcią ich wysłucham.

5/5 - (Liczba głosów 1)

Categorized in:

Seo, Tutoriale,