Trafiłeś tutaj ponieważ zastanawiasz się jak założyć bloga, który pozwoli Ci monetyzować wiedzę, którą chcesz się podzielić z innymi. Ten artykuł okaże się najważniejszą publikacją jaką przeczytasz. Twój przyszły sukces zależy w dużej mierze od tego czy wiesz jak znaleźć dochodową niszę. Czyli czy potrafisz wybrać temat nowego bloga, który później zacznie zarabiać pieniądze. Teraz powinieneś się skupić i chłonąć wiedzę, bo jej brak może doprowadzić Cię do szybkiej porażki na polu blogowania.
Jak znaleźć dochodową
Jest niezliczona liczba osób, które założyły bloga i porzuciły go zanim zaczął być często odwiedzanym miejscem. Blogiem, który stał się wartościowy i rozpoznawalny w sieci ponieważ administratorzy nie wiedzieli jak znaleźć dochodową niszę.
Najbardziej interesujące jest to, że większość z nich powtarzała te same słowa:
- zrezygnowałem, ponieważ nie mogłem zwiększyć liczby odwiedzających mój blog,
- zrezygnowałem, bo nie zarabiałem na nim,
- nie miałem szczęścia przy wyborze tematu.
Wiem, że problemem nie jest ciężka praca towarzysząca nowym właścicielom stron. Podstawowym problem jest brak wiedzy. Ludzie zaczynają pisać nie wiedząc nic o tym jak znaleźć odpowiednią niszę, która osiągnie sukces. Dokonując błędnych wyborów zaczynają pisać na jakiś temat, który może okazać się niemożliwy do monetyzacji.
Nadszedł czas w którym dowiesz się jak znaleźć dochodową niszę dla Swojego nowego projektu. Temat, który stanie się stabilnym fundamentem całego Twojego biznesu blogowego. Poniższa publikacja zawiera 15 praktycznych wskazówek, które pozwolą Ci znaleźć dochodową niszę.
Wczytaj się dokładnie w każdy akapit. Zapewniam, że dzięki tej wiedzy unikniesz wielu błędów z którymi miałem osobiście do czynienia nie wiedząc jak znaleźć dochodową niszę. Pisząc na tematy, które nigdy nie pozwoliły by na osiągnięcie sukcesu.
Co to jest nisza?
Nisza oznacza lub odnosi się do produktów, usług lub zainteresowań, które przemawiają do małej części populacji.
Najczęstsze błędy popełniane przy wyborze niszy.
Jest kilka błędów, które popełnia większość początkujących. Przeanalizuj je dokładnie, żeby nie popełnić żadnego z poniższych.
1. Wybór ogólnej niszy
Ogólna nisza zwykle charakteryzuje się dużą konkurencją. Na przykład nisza zdrowotna, nisza technologiczna, nisza modowa. Ogólne podejście do tych tematów pozwala poruszać najróżniejsze kwestie. Musisz zdać sobie sprawę z tego, że blog to nie portal.
Jeśli chcesz pisać o modzie to bardzo dobrze, ale zbadaj dogłębniej ten temat i wyodrębnij z niego wewnętrzną niszę. W ten sposób możesz znaleźć dochodową niszę ponieważ będziesz zawęzisz tematykę.
Już samo to zapewni, że Twój blog odniesie sukces pod względem popularności i ruchu.
Co więcej, staniesz się ekspertem, ponieważ spędzisz dużo czasu na badaniu, uczeniu się i pisaniu wokół jednego konkretnego tematu.
2. Brak rozwiniętego systemu monetyzacji
Początkujący twórcy nie mają pojęcia jak zarabiać pieniądze na blogu. Skupią się wyłącznie na AdSense. AdSense to znakomity program umożliwiający zarobić całkiem przyzwoite kwoty, ale nigdy nie osiągniesz niezależności finansowej skupiając się wyłącznie na AdSense.
Musisz poszerzyć swoje horyzonty i znaleźć dochodową niszę, która pozwoli korzystać z innych opcji monetyzacji.
Są różne możliwości zarabiania pieniędzy prowadząc blog:
- Programy afiliacyjne - partnerskie
- Direct advertisers
- Sprzedaż kursów online
- Merchandising
To pierwsze cztery sposoby, które przyszły mi na myśl, ale jest ich więcej.
3. Bez przeprowadzonych badań w 99% procentach przewiduję klęskę
Jeśli Twoim celem jest stworzenie trwałego biznesu, musisz zbadać czy nisza, którą wybrałeś ma potencjał. Poświęcić Swój czas na badanie i analizę danych, aby upewnić się czy dokonałeś dobrego wyboru. Żeby zaleźć dochodową niszę musisz poświęcić Swój czas. Pracując nad stroną pamiętaj, że to inwestycja, która ma przynisść zysk.
4, Pisanie na temat, który nigdy nie doprowadzi do sukcesu
„Zrobię wszystko, żeby się udało”, takie myślenie często prowadzi do zniechęcenia, a ostatecznie i tak zrezygnujesz z pracy nad Swoim blogiem.
Jeżeli zdajesz sobie sprawę, że pracujesz w niewłaściwej niszy, zacznij od nowa. Może Twój druga strona internetowa odniesie sukces, ponieważ wykorzystasz swoją wiedzę zdobytą podczas pracy nad pierwszym projektem. Jednocześnie łatwiej Ci będzie znaleźć dochodową niszę bo praktyka jest najważniejsza.
Na wszystkie moje rady należy spoglądać z przymrużeniem oka. Zastanów się dwukrotnie zanim podejmiesz jakąkolwiek decyzję. Bo to co sprawdza się na jednej stronie może okazać się niepowodzeniem na innym blogu.
5. Ciągle zwlekasz z założeniem pierwszego bloga braku niszy.
Wybór niszy jest zdecydowanie najważniejszym momentem dla blogera. Należy przeanalizować wszystkie za i przeciw, czy warto się poświęcić tematowi który kiełkuje Ci w głowie. Nie możesz cały czas się zastanawiać nad wyborem tematu ponieważ czaka na Ciebie wiele więcej wyzwań.
Nawet jeśli wybierzesz niewłaściwą niszę, zawsze możesz zacząć od z nową tematyką. Nie możesz utknąć na wieczność już na samym początku podróży. Pamiętaj nie łatwo jest znaleźć dochodową niszę, ale łatwo jest zacząć od nowa z bagażem doświadczeń.
Korzyści wynikające z wyboru niszy
1. Większy ruch
Wybierając niszę na pewno przeprowadzisz research na wielu płaszczyznach. Na początku odrzucisz tematy, które nie będą generować ruchu. Z pewnością postanowisz wybrać niszę, która ma potencjał uzyskać dużą liczbę odwiedzin.
2. Lojalni i powracający czytelnicy
Każda nisza przyciąga podobnie myślących użytkowników. Ponieważ Twój blog będzie dotyczył jednego tematu, zdobędziesz czytelników, którzy zostaną z Tobą na dłużej.
Zauważysz, że masz mniejszy współczynnik odrzuceń. Wysoki średni czas osoby na stronę. Z czasem stworzysz społeczność w której będziesz autorytetem. Na początku cały ten proces może być powolny, ale ostatecznie pewnego dnia wszystko się zmieni.
3. Zostaniesz ekspertem
Nauka to powolny proces, ale poświęcając codziennie czas na doskonalenie jednego przedmiotu zostaniesz specjalistą. Trafisz do czołówki tylko 1%-5% zostaje ekspertem w tej konkretnej dziedzinie.
4. Marketing staje jest prostszy
Ten jeden plus powinien przekonać Cię do poświęcenia znacznej ilości czasu na wybranie niszy. Prowadząc bloga skoncentrowanego na jednym temacie, Twoje działania marketingowe będą łatwiejsze. Uzyskasz lepsze wyniki przy mniejszym nakładzie pracy, niż blog z ogólną niszą.
5. Większe zyski
Gdy Twój blog zacznie zyskiwać na popularności, zwrócą się do Ciebie reklamodawcy. Ten etap w Twojej karierze będzie przełomem. Dokonując dobrego wyboru niszy zapewnisz Sobie wysokie zarobki.
Ze względu na skoncentrowaną niszę reklamy powinny uzyskiwać wysoki CTR - stosunek między liczbą kliknięć a wyświetleniami reklamy. Czyli w bardzo krótkim czasie możesz zarobić przyzwoite sumy.
Co to jest nisza ogólna - mikro nisza
- Blog technologiczny - blog technologiczny dla użytkowników Apple
- Blog Moda Styl Życia - Moda i styl życia dla absolwentów
- SEO - strategia zdobywania linków zwrotnych
Jak znaleźć dochodową niszę?
1. Zainteresowania i pasje
Wykorzystaj swoje hobby i aktualne zainteresowania, lektury i wiedzę oraz osiągnięcia życiowe jako podstawę do wyboru niszy. Na przykład, jeśli schudłeś, możesz pomyśleć o założeniu bloga o zdrowiu.
To gwarantuje, że nisza, którą wybierzesz będzie nie tylko czymś co Cię pasjonuje, ale także zaczniesz na niej zarabiać
2. Mała konkurencja oznacza łatwą wygraną
Konkurencja to kolejny czynnik, który należy wziąć pod uwagę. Powinieneś unikać wysoce konkurencyjnej niszy, ponieważ wielu innych webmasterów tworzy stronę internetową w tej samej dziedzinie.
Twoim celem powinna być nisza, która nie jest zbyt konkurencyjna i nie interesuje się nią wielu użytkowników. Jednocześnie mająca potencjał, aby rosnąć w czasie.
3. Wykształcenie i doświadczenie
Nasze zainteresowania pomagają znaleźć świetną niszę. Nie lekceważ swojej istniejącej wiedzy, jeśli chodzi o wybór niszy.
Kilka lat temu Google wyjaśniło, że pozycja strony w wynikach wyszukiwarki jest zależna od wiedzy autora. Wysoka pozycja w rankingu oznacza większy ruch organiczny. Zwiększając ruch na stronie udowadniasz wartość wybranej niszy.
W rzeczywistości Google zrobiło krok do przodu i zaczęło obniżać ranking stron internetowych, w których wiedza specjalistyczna nie jest jasna. Odbiło się do wieloma spadkami stron o zdrowiu i finansach.
Przy wyborze niszy weź pod uwagę Swoje kwalifikacje.
4. Jak będzie wyglądać przyszłość?
Zidentyfikowałeś dla siebie kilka nisz, ale ciężko określić ich przyszłość.
Oczywiście nie mam zamiaru tutaj wróżyć z fusów. Korzystam z Google Trends. Sprawdzanie trendów jest bardzo ważne. Strona uchroni Cię przed wyborem niszy narażonej na spadki.
Oto jak możesz korzystać z trendów Google.
- Wejdź na Trends.google.com,
- Wpisz swój niszowy temat,
- Wybierz kraj,
- Wybierz zakres lat.
Google pokaże Ci, jak wzrosło lub zmniejszyło się zainteresowanie użytkowników tym tematem.
5. Czy Twoja nisza będzie zarabiać?
Ten czynnik jest jednym z najważniejszych wybierając niszę w jakiej chcemy pracować.
Jest wiele nisz o dużym natężeniu ruchu, a jednocześnie trudno na nich zarabiać. Powodem jest to, że nie ma wystarczającej liczby reklamodawców, którzy chcieliby reklamować się w takich niszach.
Istnieje kilka sposobów oceny możliwości zarabiania. Jednym z nich jest analiza podobnych witryn w tej niszy. Ta strategia jest również znana jako analiza konkurencji.
Przeanalizuj inne blogi w podobnej niszy i zobacz, jak zarabiają
Zwróć uwagę na.
- Czy do zarabiania używają tylko kontekstowych sieci reklamowych, takich jak AdSense?
- Czy wyświetlają reklamy bezpośrednie? Jeśli tak, jakie marki?
- Czy ich linki partnerskie znajdują się na stronie?
- Czy sprzedają jakieś produkty (kursy, eBooki, merchandising)?
- Czy oferują jakieś usługi?
Podsumowanie
Za każdym razem wybierając nową nisze Powinieneś zapoznać się z zasadami, które tutaj opisuję. Poszerzaj swoją wiedzę i choryzonty, zobacz co inni mają do powiedzenia na ten temat.
W tym poradniku przedstawiłem sztuczki używane przez profesjonalistów.
Ale cała ta wiedza stanie się bezużyteczna jeżeli pominiesz choćby jedną z powyższych zasad.
Najwyższy czas na to, żebyś nauczył się pisać chwytliwe tytuły przyciągające czytelnika, a następnie poznaj sekrety umożliwiające pisać ciekawe i przekonujące artykuły.
Jeśli masz już bloga w określonej niszy, możesz skorzystać z tego przewodnika, aby nadać mu nowy kierunek. W ten sposób nie tylko zabezpieczysz swój przyszły sukces, ale także nie skończysz jak wielu blogerów, którzy rzucili blogowanie z powodu złego wyboru.