1 tytuł artykułu pod Seo, a 2 przeznaczony dla czytelnika - różnice

Czy tytuł artykułu pod Seo może jednocześnie być chwytliwym nagłówkiem, który zwróci na siebie uwagę użytkownika i jednocześnie pozwoli osiągnąć wysoką pozycję w rankingu wyszukiwarki? Na to skomplikowane pytanie jest prosta odpowiedź. Napisz jeden tytuł dla czytelnika oraz drugi meta tytuł wpisu pod Seo.

Dużo mówi się o badaniu słów kluczowych i jak należy je przeprowadzać. Jakie narzędzia i programy są pomocne w analizie słów kluczowych. Po wyborze odpowiednich zwrotów przychodzi czas na stworzenie wysokiej jakości artykułu. Pisząc nowy post pamiętaj zarówno o czytelnikach jak i wyszukiwarkach.

Ostatnio przeczytałem sporo publikacji o optymalizacji treści stron internetowych i trafiłem na taką perełkę.

Twoim celem jest tworzenie nagłówków przeznaczonych dla czytelnika, ale także skierowanych na osiągnięcie jak najwyższych wyników w rankingu. Bardzo ważna jest optymalizacja on-page strony. Pomocna jest także najlepsza wtyczka Seo dla WordPress Rank Math jest darmowa i posiada prostą, ale bardzo skuteczną funkcję wspomagającą optymalizację treści w czasie rzeczywistym.

tytuł-artykułu-pod-seo

To cię zainteresuje

Jak zoptymalizować tytuł artykułu pod Seo?

Pierwszy nagłówek ma przyciągnąć uwagę użytkownika, a drugi tytuł artykułu pod Seo został opracowany pod kątem uzyskania jak najlepszego wyniku wyszukiwania w Google.

Załóżmy, że chcesz napisać, artykuł o linkach afiliacyjnych i postanowiłeś zatytułować post tak:

Dlaczego blogerzy i użytkownicy social mediów kochają linki afiliacyjne?

linki-pozycjionowanie-zarabianie

Z pewnością taki tytuł przyciągnie oko czytelnika, ale twoje słowo kluczowe pojawia się na końcu pytania. To znakomity tytuł, który zachęci do przeczytania wpisu osoby już przeglądającej Twoją stronę. Zmieniając położenie słowa kluczowego jednocześnie optymalizujesz tytuł artykułu.

Linki afiliacyjne to najszybsza metoda zarabiania w Internecie

tytul-meta-jak-wyglada

Dwa inne nagłówki otwierają większe możliwości:

  • Przyjazny dla użytkownika tytuł posta: Dlaczego blogerzy i użytkownicy social mediów kochają linki afiliacyjne?
  • Tytuł artykułu pod Seo: Linki afiliacyjne to najszybsza metoda zarabiania w Internecie

Jeżeli chociaż trochę znasz się na WordPress, stworzenie dwóch całkiem innych nagłówków zajmie chwilę.

Zainstaluj wtyczkę Rank Math Seo i przejdź do kolejnego kroku.

Optymalizacja nagłówku H1 posta za pomocą Rank Math Seo

Większość wtyczek Seo WordPress ma wbudowane narzędzie umożliwiające edycję tytułu meta "nagłówek przeznaczony dla wyszukiwarki.

Aby uprościć optymalizację tytuł meta musisz zainstalować Rank Math SEO. Darmowa wersja wtyczki posiada spory wachlarz funkcji i narzędzia, które poprawiają jakość treści Twojego bloga. Dzięki temu zwiększysz liczbę odsłon strony internetowej. Jednak w tym artykule skupimy się na jednej funkcji.

Nagłówek angażujący użytkownika

rank-math-optymalizacja-tytulu-strony

Dodaj nowy post i angażujący tytuł przeznaczony dla użytkownika, następnie rozwiń funkcje Rank Math Seo i napisz meta tytuł wpisu pod Seo i wyszukiwarki.

Jak ustawić meta tytuł artykułu?

co-to-jest-meta-opis-strony

Funkcja umożliwia napisać tytuł meta, stworzyć bezpośredni odnośnik url oraz dodać unikalny meta opis. Wszystkie wprowadzone zmiany są widoczne w podglądzie tworzonym w czasie rzeczywistym.

Po pewnym czasie wejdzie Ci to w nawyk, opracowywanie dwóch nagłówków będziesz pisał odruchowo. Jeden tytuł wpisu pod Seo, a drugi dla czytelnika gwarantuje wyższe wyniki w rankingu wyszukiwarki. Dzięki temu zwiększysz liczbę czytelników i odsłon strony.

Ciekawostka: Pisząc nagłówek artykułu pod użytkownika pamiętaj o CTR. Liczba kliknięć podzielona przez ilość wyświetleń strony. Chwytliwy tytuł wpisu poprawi CTR strony. Wyszukiwarki śledzą ten współczynnik i na jego podstawie określają jakość publikacji. Wyższy CTR strony oznacza wysokiej jakości artykuł, który łatwiej zdobędzie wysoką pozycję w wyszukiwarce.

Według firmy Outbrain, tytuł zawierający osiem słów miał o 21% wyższy współczynnik klikalności (CTR) niż średnia tytułów.

Kelly Reeves

Kelly jest obecnie Starszą Kierowniczką Marketingu w Outbrain. Wcześniej była redaktorką naczelną Urlesque, należącej do AOL strony internetowej zajmującej się trendami internetowymi, humorem w sieci i wirusowymi mediami. Uwielbia internetowe memy i koty.

Nie jesteś pewny skuteczności tej techniki? Napisz kilka wpisów i opracuj oddzielne tytuły dla czytelnika i meta. Następnie podaj jeden wspólny nagłówek i analizuj statystyki tych publikacji po zmianie.

Czy wiesz jak długi powinien być artykuł, który będzie wysoko w Google?

Jeżeli masz jakieś pytania dotyczące meta tytułu strony chętnie odpowiem na nie w komentarzach.

FAQ

Jaka jest podstawowa zasada optymalizacji tytułu pod kątem SEO?

Podstawową zasadą optymalizacji tytułu pod kątem SEO to stosowanie odpowiednich słów kluczowych.

Jak wybrać odpowiednie słowa kluczowe?

Wybór odpowiednich słów kluczowych wymaga analizy popularności i konkurencyjności fraz używając narzędzi do analizy SEO, takich jak Google Keyword Planner czy Ahrefs.

Czy inne czynniki poza SEO, wpływają na atrakcyjność artykułów?

Tak, oprócz optymalizacji pod kątem SEO, ważne jest również dbanie o wartość i jakość treści, atrakcyjność tytułów i leadów, czytelność i łatwość zrozumienia tekstu, jak również stosowanie elementów wizualnych, takich jak zdjęcia, grafiki czy wideo.

5/5 - (Liczba głosów 1)
0
Show Comments (1) Hide Comments (1)
Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  1. Muszę pokombinować z tymi dwoma tytułami
    Pozdro

    0