Możesz być świetnym copywriterem piszącym znakomite artykuły, ale to chwytliwy tytuł artykułu jest kluczowym elementem odpowiedzialnym za napływ czytelników. Angażujący nagłówek zwraca na siebie uwagę i przyciągnie użytkownika jak magnes do zobaczenia Twojego bloga.
Jaką długość powinien mieć tytuł artykułu? Jakich słów używać, a jakich unikać? Czy optymalizować nagłówek artykułu pod kontem wyszukiwarek?
Na te pytania odpowiem w dalszej części wpisu oraz opisuję formułę i techniki, które sam stosuje tworząc nagłówki swoich publikacji.
Tytuł roboczy artykułu jest punktem wyjścia do napisania idealnego, przekonywującego nagłówka.
Bardzo ważne, czy potrafisz wyjaśnić czym jest temat, a czym tytuł?
Tytuł artykułu jest konkretnym nagłówkiem, który reprezentuje treść konkretnego artykułu. Jest to krótki opis tego, o czym jest artykuł i ma za zadanie zainteresować czytelnika oraz zachęcić go do przeczytania całości.
Temat artykułu natomiast to bardziej ogólna kategoria lub idea, która może obejmować wiele różnych artykułów. To główny temat, na który skupia się dany blog lub strona internetowa.
Przykłady:
Precyzja jest bardzo ważna, gdy próbujesz stworzyć chwytliwy tytuł artykułu. Jasny nagłówek to szybka odpowiedź czy Twoja publikacja spełnia oczekiwania użytkownika.
Istnieje wiele sposobów, aby sprawić, żeby tytuł stał się bardziej atrakcyjny, ale musisz znaleźć język który trafi do użytkowników na których Ci zależy.
Nie ma uniwersalnej odpowiedzi na to, jak długi powinien być Twój tytuł. Zależy to od celów i miejsca, w którym będzie się on pojawiać.
Chcesz, żeby wpis dobrze się pozycjonował w wyszukiwarkach? Twój chwytliwy tytuł artykułu powinien mieć poniżej 70 znaków, aby nie został obcięty w wynikach wyszukiwania.
Czy starasz się zoptymalizować tytuł pod kątem udostępniania w mediach społecznościowych? Nagłówki o długości od 8 do 12 słów mają średnio najwięcej udostępnień na Twitterze. W przypadku Facebooka tytuły zawierające 12 lub 14 słów otrzymały najwięcej polubień.
Według firmy Outbrain, tytuł zawierający osiem słów miał o 21% wyższy współczynnik klikalności (CTR) niż średnia tytułów.
Kelly jest obecnie Starszą Kierowniczką Marketingu w Outbrain. Wcześniej była redaktorką naczelną Urlesque, należącej do AOL strony internetowej zajmującej się trendami internetowymi, humorem w sieci i wirusowymi mediami. Uwielbia internetowe memy i koty.
Usilne optymalizowanie nagłówka pod kątem wyszukiwarki może sprawić, że Twój chwytliwy tytuł artykułu będzie dziwnie brzmiał. Przede wszystkim tytuł jest przeznaczony dla publiczności. Jeśli możesz zoptymalizować go zarówno pod kątem wyszukiwania, jak i mediów społecznościowych, to świetnie.
Przykład:
Oryginalny i mało chwytliwy tytuł artykułu: Blog czy strona internetowa?
Zoptymalizowany tytuł: Blog czy strona internetowa: Co wybrać dla rozwoju Twojego biznesu?
Wskazówki:
Pamiętaj: Chwytliwy tytuł artykułu to taki, który jest atrakcyjny dla Twojej publiczności i odpowiada na jej potrzeby.
Twoja ocena jest dla nas bardzo ważna!
Ocena