Zastanawiasz się, jak długi powinien być artykuł? Odpowiedź nie jest taka prosta. Szczerze to nie ma złotej reguły, która powie dokładnie ile słów powinieneś użyć w nowym artykule. Jednak optymalna długość artykułu zależy od tego, jakie są Twoje cele związane z treścią. Dla kogo będzie przeznaczony post oraz intencja wyszukiwania.

Najważniejsza jest strategia podczas opracowywania krótkich jak i długich treści. Przeanalizujemy bardzo szczegółowo wszystkie czynniki wpływające na jakość artykułu oraz określimy optymalną ilość słów dla wpisu krótkiego i długiego na blogu.

Czy długość artykułu ma jakieś znaczenie ?

Oczywiście, długość posta na blogu ma ogromne znaczenie. Ale nie oznacza to, że im dłuższy jest artykuł tym jego wartość intelektualna jest lepsza. Długość wpisu powinna zoptymalizowana i dostosowana do potrzeb odbiorcy.

Twoim głównym zadaniem jest przekazanie odpowiedzi za pomocą wpisu. Musisz zrozumieć czego oczekuje czytelnik i jakie informacje powinien zawierać opracowywany przez Ciebie artykuł. Posiadając te dane z łatwością określisz jak długi powinien być artykuł na blogu lub stronie www.

Optymalna ilość słów w poście czyli jak długi powinien być artykuł.

Z ogólno dostępnych badań wynika, że wpisy mające ponad 3000 słów generują najwięcej ruchu organicznego. Przyjrzymy się różnym typom postów i ich formatom - sposobem przekazu. Te dane pokazują jak długi powinien być artykuł bloga uwzględniając jego typ.

Typ PostaFormatSugerowana ilość
słów
Artykuły prasoweWedług The Guardian artykuły prasowe lub publikacje informacyjne powinny mieć około 400-700 słów. Dziennikarze przekazują informację w jasny i prosty sposób. Taka sama zasada obowiązuje, gdy chcesz opisać jakiś nowy produkt. Twój post powinien być zwięzły i zawierać wyłącznie szczegółowe informacje.400 - 700 słów
OgłoszeniaTo najkrótsza forma publikacji. Przeznaczona głównie dla ogłoszeń lub zwięzłych komentarzy autora na jakiś temat.400 - 600 słów
WiadomościOd 600 do 1000 słów to optymalna ilość dla postów na stronach informacyjnych i edukacyjnych.600 - 1000 słów
Treści B2BTreści o charakterze B2B mają różną długość. Wpisy te są uważane za najbardziej wiarygodne. Zaufane treści przekazują informacje najprościej jak się da przedstawiając jednocześnie rozwiązanie danego problemu.500 - 1000 słów
Wpisy informacyjne na bloguArtykuły informacyjnie to idealne narzędzie do budowania autorytetu w wyszukiwarkach. Używane podczas przemyślanych strategii SEO koncentrujących się na niektórych słowach kluczowych z długim ogonem.1000 - 1500 słów
Poradniki i posty odpowiadające na pytanie Jak ... ?Ta długość jest idealna do postów szczegółowo opisujących problem oraz jego rozwiązanie. Do przekazywania włąsnego zdania na pewien temat oraz budowania autorytetu w przeglądarkach.1500 - 2500 słów
Artykuły demonstracyjneArtykuły demonstracyjne powinny być zwięzłe i przedstawiające rozwiązanie problemu w krótkim czasie. Artykuły demonstracyjne posiadają dużo treści multimedialnych. Klipy wideo oraz obrazy powinny być dodatkiem pomagającym osiągnąć rozwiązanie.500 - 1000 słów
Artykuły filarowe Posty filarowe na blogu są najważniejszym elementem. Takie artykuły dostarczają najwięcej ruchu na stronę. Czytelnik chętnie dzieli się takim artykułem w mediach społecznościowych.3000+ słów

Co to jest artykuł filarowy?

Wyobraź sobie, że Twoja strona to Twój dom, a artykuły filarowe to ściany nośne. Czy dom można zbudować bez ścian nośnych? Odpowiedź jest chyba prosta. Nie. Artykuł filarowy to najważniejszym elementem strony. Tematy omawiane w takich postach mają najbardziej przemyślaną konstrukcję, tak by w 100% wyczerpać omawianą sprawę we wpisie. Jest to także idealne miejsce do podzielenia się innymi swoimi publikacjami oczywiście za pomocą linków wewnętrznych.

Zobacz:  Jak pisać przekonujące artykuły? Zdradzam sekrety profesjonalistów SEO.

Struktura strony opartej na artykułach filarowych.

długi powinien być artykuł

Czy istnieje idealna długość artykułu?

W rzeczywistości sukces zależy głównie od jakości Twoich treści. Jak również wartości merytorycznych i czy kompleksowo omówisz dany temat. Oznacza to, że nie można jednoznacznie określić jak długi powinien być artykuł.

Dobrym przykładem potwierdzającym regułę, że liczy się jakość, a nie ilość jest post na blogu jchost.pl. Wejdź na Semruch i w narzędziu do przeglądania słów kluczowych wpisz ” jak pisać bloga". Pierwsza pozycja to właśnie wpis od jchost.pl, a drugą zajmuje post od widoczni.com.

Jeśli policzysz słowa kluczowe to zobaczysz, 2 miejsce ma 1750 słów. A post zajmujący pierwsze miejsce zaledwie 1000 słów.

Ilustruje to w jakim stopniu długość Twojego posta na blogu może się różnić, od długości wpisów konkurencji. Jednocześnie krótsze publikacje mogą zająć wyższe miejsce w rankingach wyszukiwarki.

Ile słów powinien mieć zoptymalizowany artykuł?

Na początku wspominałem, że trudno określić jak długi powinien być artykuł na blogu lub stronie. Jest kilka czynników od których to zależy. Trzy proste kroki ułatwią Ci podjąć decyzję.

1. Ustal jasny cel

Najlepsi autorzy treści nie zaczynają po prostu pisać postów na blogu. Pierwszym ich krokiem jest planowanie i obmyślanie strategii.

Bez jasnego celu, może się okazać, że twój post to puste słowa nie mające spójnej struktury i nie osiągający żadnych znaczących wyników biznesowych.

Są różne rodzaje celów dla których autorzy publikują wpisy:

  • Chęć osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania,
  • Zdobyć jak najwięcej udostępnień w mediach społecznościowych,
  • Zdobycie nowych produktów do przeprowadzania testów,
  • Generowanie leadów i konwersji.

Po ustaleniu celu zdobędziesz wstępną informację jak długi powinien być artykuł nad, którym będziesz pracował. Na przykład pisząc pod ranking w Google musisz szczegółowo opisać odpowiedź na zadane pytanie. A jeżeli masz zamiar opisać nowy produkt Powinieneś przejść od razu do szczegółów.

Zobacz:  Strategie SEO dla WordPress. Porady i Techniki Skuteczne w 2024

2. Określ grupę odbiorców

Ustal dla jakiej grupy odbiorców masz zamiar trafić ponieważ jest to kolejny ważny czynnik. Ta wiedza ułatwia ustalić zoptymalizowaną ilość słów Twojego posta. Im dokładniej określisz odbiorców tym łatwiej będzie Ci podczas pisania samego posta.

Różni odbiorcy wymagają odmiennych treści przekazywanej na różne sposoby oraz wymagają różnego poziomu przekazywanej wiedzy.

Poniżej przedstawiam dwa przykładowe zdania pomocne podczas określania grupy odbiorców. Opracuj samemu listę podobnych pytań, z której zawsze będziesz mógł skorzystać:

  • Czy piszesz dla ekspertów nie wymagających wprowadzenia ani kontekstu, aby zrozumieć Twój temat?
  • A może piszesz dla amatorów potrzebujących szerszego obrazu, zanim przejdą do bardziej zaawansowanych szczegółów?

3. Skoncentruj się na powodzie wyszukiwania, a nie na liczbie słów

Jaka jest intencja i powód wyszukiwania. W jakim celu użytkownik wpisał zapytanie do wyszukiwarki. Jak Ty możesz odpowiedzieć na to pytanie na ramach Swojego bloga. W ten sposób jasno określisz sobie jakie treści muszą znaleźć się w poście.

Główne kategorie intencji wyszukiwania przez użytkownika:

Nawigacyjna

Użytkownik szuka konkretnego adresu www, firmy, marki.

Informacyjna

Użytkownik chce się czegoś dowiedzieć na dany temat. "Co to jest WordPress"

Transakcja

Użytkownik jest zdecydowany i ma zamiar kupić produkt.

Reklama

Nie będąc w 100% szuka informacji dotyczących produktu, który chciałby kupić.

Analizując intencje wyszukiwania Powinieneś również przeprowadzić wstępne badanie konkurencji. Po wybraniu słów kluczowych sprawdź:

  • Długość artykułów,
  • Ton głosu użyty w poście,
  • Pytania i podtematy omówione we wpisie,
  • Struktura posta na blogu (np. format bloga, głębokość nagłówków i obecność list),
  • Elementy wizualne i inne elementy na stronie.

Oto jak dokonuje się analizy zamiaru wyszukiwania:

Zakładam, że Chcesz napisać post o "tanich telewizorach".

1. W Google wpisz docelowe słowo kluczowe i przeanalizuje wyniki z pierwszej strony.

optymalizacja-tytul-artykulu-podstawy-seo

2. Następnie przeanalizuj elementy, które widzisz w SERP (strona wyników wyszukiwania). Zobacz jak powinien wyglądać przekonujący tytuł oraz opis strony. Obowiązkowo sprawdź "Podobne pytania". Wyszukiwarka pokazuje najbardziej zbliżone pytania do słów kluczowych, które wpisałeś.

podopbne-pytania-seo

3. Na koniec dokładnie przeanalizuj artykuł od 5 do 10 na pierwszej stronie. Spróbuj zidentyfikować wspólne wzorce, takie jak podtematy wymienione w postach na blogu, ich struktura, elementy wizualne i średnia długość.

Zobacz:  5 wskazówek które pomogą Ci napisać tytuł artykułu przyciągający uwagę

Jaka jest idealna długość artykułu na blogu dla SEO?

Wszystkie artykuły i opracowania jasno mówiły wraz ze wzrostem ilości słów wzrasta ilość odwiedzin. Oczywiście najmniej organicznego ruchu generują posty posiadające mniej niż 500 słów. Najczęściej odwiedzane są posty posiadające więcej niż 3000 słów.

Plusy i minusy

Najważniejsze plusy i minusy publikowania długich wpisów na stronie www:

Plusy

  • obszerne artykuły pozwalają rozwinąć temat i maksymalnie go wykorzystać,
  • uzyskują więcej linków zwrotnych,
  • długie posty prawdopodobnie poprawiają wskaźnik EAT (ekspertyza, autorytatywność, wiarygodność),
  • długie artykuły poprawiają wiarygodność Bloga jak i autora.

Minusy

  • opracowując długie artykuły narażamy się na utratę spójności wpisu,
  • długość wpisu nie wpływu na ilość udostępnień go przez czytelnika,
  • im dłuższy będzie post tym więcej czasu poświęcimy na jego redagowanie,
  • możesz złapać się w pułapkę i pisać bez jakiśkolwiek wartości.

Podsumowanie. Jak długi powinien być artykuł idealnej strony www?

Nie można dokładnie określić jak długi powinien być artykuł na blogu. Ale podchodząc konstruktywnie do odpowiedzi można powiedzieć, że powiedź. Powinien być tak długi, jak to konieczne.

Moim, Twoim celem jest pomaganie i znalezienie rozwiązania problemów czytelnika. To jest najważniejsze.

Tak więc optymalna długość postów na blogu powinna być określona na podstawie potrzeb odbiorców i ich intencji wyszukiwania.

Faq

Dlaczego długość artykułu jest ważna dla optymalizacji SEO?

Długość artykułu może wpłynąć na wiele czynników SEO, takich jak czas spędzony przez użytkownika na stronie, ilość słów kluczowych i jakość treści. Artykuł musi być odpowiednio długi, aby dostarczyć użytkownikom wartościowych informacji i odpowiednio zoptymalizowany, aby pomóc w pozycjonowaniu strony w wynikach wyszukiwania.

Czy długi artykuł SEO jest lepszy niż kilka krótszych artykułów na ten sam temat?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ najlepsza strategia zależy od konkretnej sytuacji. Istnieją jednak pewne czynniki, które warto wziąć pod uwagę tworząc treści Seo.

Złożony temat wymaga wnikliwej analizy. Dlatego długi artykuł może być lepszy niż kilka krótszych.

Jeśli chcemy pozycjonować stronę na wiele różnych słów kluczowych, lepiej napisać kilka krótszych wpisów związanych z tymi słowami kluczowymi.

Długi artykuł może zniechęcić niektórych czytelników, którzy wolą krótsze publikacje. Z drugiej strony, krótsze artykuły mogą nie zawierać wystarczającej ilości informacji, aby przekonać użytkowników do pozostania na stronie.

Jeśli konkurencja w danej dziedzinie jest duża, napisanie długiego i wyczerpującego artykuł SEO pomoże uzyskać dobry wynik w rankingach wyszukiwarek.

Długość artykułu to jeden ze składników wpływający na pozycjonowanie. Poznałeś zaledwie 1 z 10 czynników wpływających na pozycję strony w wyszukiwarce. Stworzyłem poradnik Jak pisać bloga pod Seo w którym dokładnie tłumaczę jak korzystać z pozostałych 9.

To by było na tyle. Coś Ci nie pasuje, albo według Ciebie jakieś dane są już nie aktualne? Odezwij się pisząc komentarz.

5/5 - (Liczba głosów 1)

Categorized in:

Seo, Copywriting, Podstawy, Tutoriale,